Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκη Κεραμέως παρουσίασαν τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών

Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκη Κεραμέως παρουσίασαν τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών

Στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που θα λειτουργεί ως αποτελεσματικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας για το κάθε παιδί, θα παρέχει ίσες ευκαιρίες ανέλιξης στην εποχή της παγκόσμιας κοινωνίας της γνώσης και θα διαμορφώνει δημιουργικούς, εξωστρεφείς και ενεργούς πολίτες αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την παρουσίαση 166 νέων, σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών για όλους τους μαθητές.

«Μιλάμε ουσιαστικά και για ένα νέο τρόπο μάθησης ο οποίος χρησιμοποιεί νέα εργαλεία για το πώς μεταφέρουμε τη γνώση, για το πώς εμπλέκουμε τους ίδιους τους μαθητές σε άλλους τρόπους συμμετοχής μέσα στην τάξη, με πιο πολλές ομαδικές εργασίες, πιο πολλά πειράματα, πολύ περισσότερη χρήση της τεχνολογίας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

Σχετικά με το ρυθμό της μεταρρύθμισης ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως «οι μεταρρυθμίσεις αυτές είναι μεταρρυθμίσεις οι οποίες γίνονται σε βάθος χρόνου. Μιλάμε τώρα για καινούργια προγράμματα σπουδών τα οποία θα μπουν σε πλήρη εφαρμογή το 2023. Ήδη δοκιμάζονται πιλοτικά στα πρότυπα και στα πειραματικά σχολεία. Επειδή ο κόσμος αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα. Και επειδή κάθε χρόνος που περνά και τα παιδιά μας διδάσκονται μία ύλη η οποία μπορεί να είναι απαρχαιωμένη με τρόπους που δεν συνάδουν με τα καινούρια μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, είναι χρόνος χαμένος για τα παιδιά μας, είναι λιγότερα εφόδια τα οποία μπορεί να έχουν στην διάθεσή τους. Είναι ένα σχολείο πιο βαρετό, πιο συμβατικό σε σχέση με το σχολείο το οποίο οραματιζόμαστε. Ναι, για αυτό επειγόμαστε».

«Τα Προγράμματα Σπουδών είναι τα θεμέλια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθορίζουν το τι διδάσκεται, αποτελούν τη βάση για την εκπόνηση των σχολικών βιβλίων, ενώ κατευθύνουν τον εκπαιδευτικό στον σχεδιασμό του μαθήματος», σημείωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, υπογραμμίζοντας τους άξονες καινοτομίας των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών. «Πρώτον, αλλάζουμε το τι διδάσκεται, εκσυγχρονίζουμε και αναβαθμίζουμε το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών. Δεύτερον, αλλάζουμε το πώς διδάσκεται το μάθημα δίνοντας πολύ μεγαλύτερη έμφαση στη κριτική σκέψη, στη κριτική γνώση, υιοθετούμε μια πιο βιωματική προσέγγιση. Τρίτον, προβλέψαμε οριζόντια ψηφιακή διάσταση. Αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες, καλλιεργούμε τις ψηφιακές δεξιότητες και παρέχουμε πλούσιο συνοδευτικό ψηφιακό υλικό σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα».

Τα νέα προγράμματα σπουδών – Το σχέδιο

Διευκρινίζεται ότι τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών δεν έχουν ανανεωθεί για σχεδόν δύο δεκαετίες και λόγω των καταιγιστικών επιστημονικών εξελίξεων και των αναδυόμενων απαιτήσεων της κοινωνίας του μέλλοντος έχουν καταστεί αναχρονιστικά. Τα νέα προγράμματα στηρίζονται σε αναδιαρθρωμένο και επικαιροποιημένο περιεχόμενο στη βάση των σύγχρονων επιστημονικών δεδομένων και σε σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που προάγουν τη βιωματική, συμμετοχική εκπαίδευση.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τέσσερις άξονες:

-Ανάπτυξη ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων, μετάβαση από ένα κλειστό, συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα, στο αυτόνομο και ευέλικτο σχολείο της ανοιχτής σκέψης.

-Ίσες ευκαιρίες για όλους – εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης για όλους στην εκπαίδευσης, ειδικότερα των πιο ευάλωτων ομάδων.

-Ενίσχυση και προώθηση εναλλακτικών εκπαιδευτικών διαδρομών, με επαγγελματική προοπτική.

-Αυτονομία-αξιολόγηση για την ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών, καθώς την ιχνηλάτηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Τα νέα προγράμματα σπουδών εστιάζουν στην αναδιάρθρωση του διδακτικού σχεδιασμού και της παιδαγωγικής φιλοσοφίας με έμφαση στην ουσία της γνώσης και σε όσα ο μαθητής χρειάζεται να γνωρίζει και να κατανοεί μετά το μάθημα, και όχι στην άκριτη αποστήθιση μιας ύλης. Παράλληλα ακολουθούνται οι σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις ενώ σε όλα τα μαθήματα ενσωματώνονται οι ψηφιακές τεχνολογίες έχοντας πάντα ώς στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου που εμπνέει, ευαισθητοποιεί και ενεργοποιεί τη σχολική κοινότητα καθιστώντας το πιο ελκυστικό κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των μαθητών και ενθαρρύνοντας τους εκπαιδευτικούς να οραματιστούν και να πρωτοτυπήσουν.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Ζέττα Μακρή, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Άγγελος Συρίγος, ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Αλέξανδρος Κόπτσης, ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Απόστολος Δημητρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, Γεώργιος Καλαντζής, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ιωάννης Αντωνίου ενώ παρευρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι της ομάδας που εργάστηκε για τα νέα προγράμματα σπουδών, μαθητές, εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης και περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης από την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και πρόεδροι φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

To άρθρο Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκη Κεραμέως παρουσίασαν τα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Πηγή: Newsit.gr