Ηλεκτρονικές απάτες: Αύξηση 200% στο phishing – Σύσκεψη Θεοδωρικάκου, Στουρνάρα

Ευρεία σύσκεψη με τραπεζικά στελέχη για τις διαδικτυακές απάτες με την τεχνική ηλεκτρονικού «ψαρέματος» – phishing – μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικών μηνυμάτων αποσπώντας από τα θύματα τραπεζικές καταθέσεις, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες το τελευταίο 9μηνο έχει σημειωθεί αύξηση 200% των εν λόγω επιθέσεων.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε η δημιουργία συντονιστικού κέντρου για τις διαδικτυακές απάτες και την υποκλοπή στοιχείων τραπεζικών καρτών στην Αστυνομία, με την συμμετοχή της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών και άλλων συναρμόδιων φορέων και υπηρεσιών, ενώ άμεσα ξεκινάει μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών, με συμβουλές για την προστασία τους από τους επιτήδειους απατεώνες.

Όπως ανέφερε ο Τάκης Θεοδωρικάκος το φαινόμενο «έχει εξαπλωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό» και τόνισε πως το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πήρε την πρωτοβουλία αυτής της σύσκεψης εργασίας με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα, τον πρόεδρο της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, Βασίλειος Ράπανος, και τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, προκειμένου να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να συντονίσουμε τη δράση μας για να προστατεύσουμε την περιουσία των πολιτών.

«Η πρώτη απόφαση ασφαλώς είναι να πραγματοποιηθεί μία πολλή μεγάλη ενημερωτική εκστρατεία των πολιτών, ώστε να προλάβουμε την περαιτέρω εξάπλωση του φαινομένου και οι ίδιοι οι πολίτες να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να προστατεύσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς και την περιουσία που έχουν αποκτήσει με προσπάθειες συχνά μίας ολόκληρης ζωής. Δημιουργούμε επίσης ένα συντονιστικό κέντρο, ώστε οι διωκτικές», δήλωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο «αρχές της Ελληνικής αστυνομίας σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδας, την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες να υπάρξει συντονισμένη δράση ακόμα πιο αποτελεσματική με σκοπό να χτυπηθούν οι απατεώνες που κάνουν αυτές τις εγκληματικές πράξεις και να οδηγηθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης».

Στις περιπτώσεις phishing, to υποψήφιο θύμα εξαπατάται από μια εικόνα που μοιάζει με τα λογότυπα, τη γραμματοσειρά και τη διεύθυνση του φορέα. Έχοντας συνηθίσει να κάνει κλικ σε συνδέσμους αυτού του είδους, συνεχίζει τη διαδικασία και θεωρεί λογικό να δώσει τους κωδικούς που του ζητούνται.

Ουσιαστικά, οι δράστες προσποιούνται μια πραγματική οντότητα, όσο μεγαλύτερου κύρους τόσο πιο εύκολη γίνεται η δουλειά τους, ώστε να παραχωρήσουμε οικειοθελώς τα προσωπικά μας στοιχεία εισόδου στον εκάστοτε λογαριασμό και στη συνέχεια να αποκτήσουν πλήρη πρόσβαση σε αυτόν. Μάλιστα, στις περισσότερες περιπτώσεις τα fake μηνύματα, επικαλούνται επείγοντα ζητήματα ασφάλειας, ώστε να ασκήσουν «ψυχολογική» πίεση στα θύματα.

Με την παραπάνω μέθοδο αποκτούν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτών και αφαιρούν αμέσως χρηματικά ποσά.

πηγή άρθρου και φωτογραφίας: https://www.liberal.gr