Παρασκευή
12.08.2022

Gov.gr Wallet: Διαθέσιμη η εφαρμογή

Gov.gr Wallet: Διαθέσιμη η εφαρμογή

Διαθέσιμη είναι η εφαρμογή Gov.gr Wallet, από σήμερα το απόγευμα για τους πολίτες που έχουν ΑΦΜ με λήγοντα αριθμό τον 1, γνωστοποίησε νωρίτερα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης της εφαρμογής Gov.gr Wallet που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και των συναρμόδιων υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου.

Εγκατάσταση εφαρμογής και αυθεντικοποίηση πολιτών

Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια. Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το κινητό τους για οποιαδήποτε συναλλαγή τους εντός Ελλάδας, όπως ακριβώς χρησιμοποιούσαν ως τώρα την αστυνομική τους ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους. Περαιτέρω, μέσα από την εφαρμογή αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράφουν ψηφιακά έγγραφα ακόμα πιο εύκολα, γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, μέσω του docs.gov.gr.

Το Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμο στα app stores των λογισμικών iOS και Android. Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr. Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη. Για τον σκοπό αυτό ο πολίτης θα πρέπει πριν εισέλθει στην εφαρμογή:

• είτε να έχει καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr,

• είτε να έχει βεβαιώσει ψηφιακά την υπογραφή του μέσω του gov.gr (Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου, Ιδιωτικό Συμφωνητικό).

Αφού αυθεντικοποιηθεί, ο πολίτης καλείται να δώσει άδεια για να λαμβάνει ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της εφαρμογής λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται από σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

Δημιουργία και αποθήκευση αντιγράφων

Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του. Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.

Στοιχεία ψηφιακών αντιγράφων και επαλήθευση γνησιότητας

Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που περιέχονται στις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης αντίστοιχα. Ενσωματώνουν, επιπλέον, έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επαλήθευση γνησιότητάς τους. Ειδικά αναφορικά με το ψηφιακό αντίγραφο του διπλώματος οδήγησης, η φωτογραφία που θα εμφανίζεται αντλείται από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, συνεπώς θα είναι ίδια με της αστυνομικής ταυτότητας και όχι κατ’ ανάγκη ίδια με εκείνη του διπλώματος οδήγησης.

Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου γίνεται με τον κωδικό QR του. Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της ίδιας εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή προκειμένου να επαληθεύσει τα στοιχεία του. Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

Η δυνατότητα γρήγορης επαλήθευσης

Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επιλέγει όποτε το επιθυμεί τη δυνατότητα γρήγορης επαλήθευσης (quick scan). Μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, ο πολίτης δίνει ουσιαστικά «προέγκριση» για τον επόμενο και μόνο έλεγχο, εφόσον αυτός πραγματοποιηθεί αποκλειστικά εντός των επόμενων πέντε λεπτών. Επιδεικνύοντας τον quick scan κωδικό QR ο έλεγχος πραγματοποιείται ταχύτερα, καθώς ο ελεγκτής αποκτά απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί αμεσότερα, ιδίως σε περιπτώσεις που παρατηρείται συνωστισμός ή που απαιτείται ταχύτητα, όπως πχ είσοδος σε συναυλίες, αεροπλάνα κλπ.

Η δυνατότητα υπογραφής εγγράφων στο docs.gov.gr

Τέλος, μέσω του Gov.gr Wallet ο πολίτης μπορεί να υπογράφει ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr. Συγκεκριμένα, εφόσον ο πολίτης έχει εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή και έχει αποθηκεύσει την αστυνομική του ταυτότητα, θα μπορεί να επιλέξει να εγκρίνει την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής αντί να λάβει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password).

Απώλεια ή αντικατάσταση έγχαρτων πιστοποιητικών και απώλεια συσκευής

Εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια της αστυνομικής του ταυτότητας είτε αυτοπροσώπως σε ένα Αστυνομικό Τμήμα είτε μέσω του gov.gr, τότε αυτόματα και άμεσα οποιοδήποτε ψηφιακό αντίγραφο έχει εκδοθεί ακυρώνεται. Το ίδιο ισχύει και εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια του διπλώματος οδήγησης σε ένα Αστυνομικό Τμήμα, σε ένα ΚΕΠ ή στη Διεύθυνσης Μεταφορών της αρμόδιας Περιφέρειάς.

Σε περιπτώσεις που εκδίδεται νέα αστυνομική ταυτότητα ή νέο δίπλωμα οδήγησης για άλλον λόγο πέραν της απώλειας, τότε τα ψηφιακά αντίγραφα των παλαιότερων έγχαρτων πιστοποιητικών ακυρώνονται αυτόματα και πρέπει να εκδοθούν ψηφιακά αντίγραφα των νέων πιστοποιητικών, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία για την αρχική τους έκδοση.

Σε περίπτωση απώλειας της συσκευής όπου είναι αποθηκευμένα τα ψηφιακά αντίγραφα, ο πολίτης μπορεί να ανακαλέσει την ισχύ των αποθηκευμένων ψηφιακών αντιγράφων μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr. Η ανάκληση των φυσικών αντιγράφων δεν ακυρώνει τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.

Απαραίτητες διευκρινίσεις

Η έκδοση ψηφιακών αντιγράφων επιτρέπεται μόνο εφόσον ο πολίτης κατέχει νόμιμα το αντίστοιχο έγχαρτο πιστοποιητικό. Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις προσωρινής ή οριστικής ανάκλησης της αστυνομικής ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης, ο πολίτης υποχρεούται να μην εκδίδει, αποθηκεύει ή χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα ψηφιακά αντίγραφα.

Προϋπόθεση για τη χρήση του Gov.gr Wallet είναι η εγκατάσταση της εκάστοτε τελευταίας έκδοσης της εφαρμογής.

Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να αποθηκεύει τα ψηφιακά αντίγραφα μόνο σε μία συσκευή. Σε περίπτωση που προβεί σε έκδοση και αποθήκευση ψηφιακού αντιγράφου σε δεύτερη συσκευή, τότε τα προηγούμενα ψηφιακά αντίγραφα ανακαλούνται αυτόματα.

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν εντός της ελληνικής επικράτειας ακριβώς την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά. Συνεπώς, από σήμερα οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης. Κατ’ εξαίρεση, αναφορικά με τις συναλλαγές πολιτών με πιστωτικά ιδρύματα, με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα θα ξεκινήσουν να έχουν ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο. Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή ακόμη και για μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στο wallet.gov.gr/support.

Επόμενες προσθήκες στην εφαρμογή

Στο μέλλον πρόκειται να προστεθούν στην εφαρμογή περισσότερα έγγραφα, όπως τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, τα στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου, τα στοιχεία ασφάλισης κλπ. Περαιτέρω, μελλοντικά θα είναι δυνατή και η αυθεντικοποίηση στο gov.gr μέσω του Gov.gr Wallet.

 

«Με το Gov.gr Wallet κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του οράματος που μας έχει εμπιστευτεί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να πολιτογραφήσουμε την Ελλάδα στο μέλλον. Πρόκειται για μια εφαρμογή με διπλή αξία. Από τη μία παράγει προστιθέμενη αξία στην καθημερινότητα των πολιτών, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να συναλλάσσονται παντού ψηφιακά, μόνο με το κινητό τους τηλέφωνο, γρήγορα και με ασφάλεια. Και από την άλλη, διαθέτει και μεγάλη συμβολική αξία, καθώς δύο από τα κυριότερα έγγραφα που οριοθετούν τη σχέση του πολίτη με το κράτος περνούν στην ψηφιακή εποχή. Εν τέλει, το Gov.gr Wallet λειτουργεί ως ταυτοποιητικό εργαλείο της ψηφιακής προόδου που κράτος και πολίτες καταγράφουμε την τελευταία τριετία και θα μας βοηθήσει να κάνουμε την καθημερινότητα κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα απλούστερη και καλύτερη», δήλωσε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος πραγματοποίησε αναλυτική παρουσίαση της νέας εφαρμογής.

Κ. Πιερρακάκης: Ταυτοποιητικό εργαλείο της ψηφιακής προόδου το Gov.gr Wallet

«Με το Gov.gr Wallet κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του οράματος που μας έχει εμπιστευτεί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να πολιτογραφήσουμε την Ελλάδα στο μέλλον» είπε στην ομιλία του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Όπως σημείωσε, πρόκειται για μια εφαρμογή με διπλή αξία. «Από τη μία παράγει προστιθέμενη αξία στην καθημερινότητα των πολιτών, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να συναλλάσσονται παντού ψηφιακά, μόνο με το κινητό τους τηλέφωνο, γρήγορα και με ασφάλεια. Και από την άλλη, διαθέτει και μεγάλη συμβολική αξία, καθώς δύο από τα κυριότερα έγγραφα που οριοθετούν τη σχέση του πολίτη με το κράτος περνούν στην ψηφιακή εποχή. Εν τέλει, το Gov.gr Wallet λειτουργεί ως ταυτοποιητικό εργαλείο της ψηφιακής προόδου που κράτος και πολίτες καταγράφουμε την τελευταία τριετία και θα μας βοηθήσει να κάνουμε την καθημερινότητα κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα απλούστερη και καλύτερη» δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, που παρουσίασε αναλυτικά τη νέα εφαρμογή.

Τ. Θεοδωρικάκος: Ταχύτητα, ασφάλεια, μείωση γραφειοκρατίας

«Σήμερα κάναμε ένα ακόμη πολύ σημαντικό βήμα προς την πολιτεία του μέλλοντος, δίνοντας σε όλους τους πολίτες, με μία νέα χρηστική ψηφιακή εφαρμογή, τη δυνατότητα να έχουν στο κινητό τους την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης» είπε στην ομιλία του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Όπως συμπλήρωσε, «η κυβέρνηση σχεδιάζει και υλοποιεί αποτελεσματικά, έργα που κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητα όλων μας.

Με γνώμονα την ευκολία, την ταχύτητα, την ασφάλεια, τη μείωση της γραφειοκρατίας και του δημοσιονομικού κόστους, καθώς και τη διευκόλυνση του έργου ελέγχου από την Ελληνική Αστυνομία, προχωράμε μπροστά».

Κ. Καραμανλής: Το ελληνικό κράτος δεν είναι πια «ψηφιακά αναλφάβητο»

Η μετάβαση του κράτους στην ψηφιακή εποχή έτσι ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία ήταν από τους πρώτους στόχους της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του κατά την παρουσίαση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Όπως σημείωσε, «μέσα με τη μέρα οι υπηρεσίες προς τον πολίτη γίνονται όλο και πιο σύγχρονες, όλο και πιο φιλικές.Τρία χρόνια μετά το στοίχημα της κυβέρνησης δικαιώνεται, καθώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Αυτός ο μετασχηματισμός δεν ήταν εύκολος και αυτονόητος. Τίποτε δεν ήταν δεδομένο εάν δεν βγαίναμε από την ψηφιακό μεσαίωνα. Στο υπουργείο αλλάξαμε το πληροφοριακό του σύστημα μετά από 38 χρόνια. Αλλάξαμε εμείς, για να μπορέσουμε να αλλάξουμε την καθημερινότητα των πολιτών».

Ο υπουργός τόνισε, επίσης, πως «η διαλειτουργικότητα των διοδίων αποτέλεσε το πρώτο σημαντικό βήμα σε μία σειρά από εφαρμογές που χρησιμοποιούν καθημερινά οι συμπολίτες μας», επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση αποκαθιστά τον σεβασμό του κράτους προς τους πολίτες. Να μην τον εκδικείται με πολύπλοκες, χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες. Με δυο λόγια, να μην τον αντιμετωπίζει ως πολίτη δεύτερης κατηγορίας».

Αναφέρθηκε, επίσης, στην Ψηφιακή Μεταβίβαση Οχημάτων με την οποία απλοποιείται και αυτοματοποιείται η διαδικασία μεταβίβασης οχημάτων και το My Auto την εφαρμογή με την οποία κάθε πολίτης μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών και έγγραφων που αφορούν στο όχημά του. Σήμερα, όπως είπε, ήρθε η σειρά της ψηφιακής άδειας οδήγησης, μαζί με την ψηφιακή ταυτότητα. Οι πολίτες θα μπορούν πλέον να έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο, ένα σύγχρονο και λειτουργικό «ηλεκτρονικό πορτοφόλι», το οποίο θα εμπεριέχει το δίπλωμα και την ταυτότητά τους. Είναι το αποτέλεσμα της άριστης και πολύ εποικοδομητικής συνεργασίας των τριών υπουργείων, του Υποδομών και Μεταφορών, του Προστασίας του Πολίτη και του Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που βεβαίως είχε προηγηθεί με τον ίδιο αποτελεσματικό τρόπο και κατά την επαναφορά του Δακτυλίου στην Αθήνα. Το πρώτο που διασφαλίζεται λοιπόν με αυτή την εφαρμογή είναι η γνησιότητα των προσωπικών εγγράφων.Ταυτόχρονα, όμως, διευκολύνεται και η διαδικασία της ταυτοπροσωπίας επομένως διευκολύνεται το έργο των ελεγκτικών αρχών.

Για το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, το electrokinisi.yme.gov.gr., επισήμανε πως είναι η πρώτη ολοκληρωμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας με πόρους που έχουν διατεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης η οποία θα είναι διαθέσιμη τον Σεπτέμβριο για κινητά τηλέφωνα.

Παράλληλα υπενθύμισε ενδεικτικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουν τεθεί σε εφαρμογή:

– Άδεια οδήγησης (προσωρινή και ανανέωση, ή αντικατάσταση λόγω φθοράς/κλοπής)

– Αντικατάσταση άδειας οδήγησης με νέου τύπου

– Υπολογισμός τελών για μεταβίβαση επιβατικού ή δίκυκλου ΙΧ

– Σήμα δακτυλίου της Αθήνας, και σήμα δωρεάν στάθμευσης ηλεκτροκίνητου οχήματος

Σύμφωνα με τον υπουργό, με ολες τις παραπάνω ενέργειες ενισχύεται η διαφάνεια στις συναλλαγές με το Δημόσιο. 

«Αυτή τη στιγμή υλοποιείται στη χώρα μας μια πραγματική ψηφιακή επανάσταση.Μια εκ βάθρων επανασύσταση των δομών και των υπηρεσιών του κράτους σε όλα τα επίπεδα, σε όλα τα Υπουργεία. Τομές για ένα κράτος πιο σύγχρονο, πιο φιλικό προς τους πολίτες και με περισσότερη διαφάνεια .Το ελληνικό κράτος δεν είναι πια «ψηφιακά αναλφάβητο» όπως πριν τρία χρόνια. Και σε αυτό τον τομέα η Ελλάδα πλέον πρωτοπορεί. Δεν είναι πια παράδειγμα προς αποφυγή, αλλά παράδειγμα προς μίμηση» κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πηγή: Naftemporiki.gr