Aλκοολούχα ποτά: Αυξημένες οι εξαγωγές από την Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2022

Aλκοολούχα ποτά: Αυξημένες οι εξαγωγές από την Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2022

Το ούζο αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας, καταλαμβάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022, το 66% της αξίας και το 75% της ποσότητας του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων

Σημαντική άνοδο παρουσίασαν οι ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων ποτών και το 2022 εν μέσω των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος τα τελευταία 3 χρόνια, αφενός λόγω της πανδημίας, αλλά και από τις πρόσφατες αλλεπάλληλες κρίσεις (ενεργειακή, γεωπολιτική), διατηρώντας τη δυναμική που έχουν αναπτύξει την τελευταία 10ετία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat (Ιούνιος 2022) που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), οι εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών (εντός ΕΕ 27 & εκτός ΕΕ 27) σημειώνουν αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητα το πρώτο τρίμηνο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και του 2020.

Ειδικότερα, το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2021, εμφανίζεται αύξηση σε αξία 5% (+1,0 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα 15% (1,2 εκατ. κιλά). Ενώ σε σύγκριση με το 2020 εμφανίζεται αύξηση σε αξία 36% (+5,5 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα 23% (+1,6 εκατ. κιλά).

H Ευρώπη συνεχίζει να κατέχει σταθερά το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών, σε ποσότητα και αξία με ποσοστό 68%. Με τη Γερμανία να αποτελεί τη χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο εξαγωγών κατέχοντας το 41,4% της ποσότητας και το 33,5% της αξίας του συνόλου των εξαγωγών.

Ναυαρχίδα είναι το ούζο, το οποίο παρ’ όλο που έχει να ανταγωνιστεί αντίστοιχα ποτά από χώρες όπως η Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, κ.λπ., έχει καθιερωθεί διεθνώς λόγω της υψηλής ποιότητάς του. Αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας, καταλαμβάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022, το 66% της αξίας και το 75% της ποσότητας του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων. Το ούζο συνεχίζει την ανοδική του πορεία και παρατηρείται αύξηση των εξαγωγών του. Το 1ο τρίμηνο του 2022 σημειώνεται αύξηση +15% σε αξία και +24% σε ποσότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Οι ευρωπαϊκές χώρες συνεχίζουν να κατέχουν την πρωτιά σε αξία (ευρώ) και ποσότητα (κιλά), στο σύνολο των χωρών προορισμού ούζου. Ειδικότερα η Γερμανία το πρώτο τρίμηνο του 2022 κατείχε το 37,84% του συνόλου σε αξία ευρώ και το 43,35 % σε ποσότητα (κιλά).

Σύμφωνα με τα παραπάνω στατιστικά που επεξεργάστηκε ο ΣΕΑΟΠ, ο κλάδος της ποτοποιίας και της αποσταγματοποιίας φαίνεται να είναι από τους πλέον εξωστρεφείς. Η αναγνωρισμένη ποιότητα των ελληνικών αλκοολούχων ποτών είναι αδιαμφισβήτητη και αναγνωρίζεται όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, αφού προτιμάται όλο και περισσότερο παγκοσμίως.

Ο ΣΕΟΠ στηρίζει ενέργειες για την προώθηση και ενδυνάμωση της ελληνικής αγοράς και ελπίζει να ξεκινήσει άμεσα, η αποκλιμάκωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης προκειμένου να ενισχυθεί η υγιής επιχειρηματικότητα & να περιορισθεί το λαθρεμπόριο, η απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των επιχειρήσεων του κλάδου σε θέματα (παραγωγής & εμπορικής δραστηριότητας), να ληφθούν μέτρα στήριξης των νόμιμων επιχειρήσεων της ευρύτερης αλυσίδας αξίας του κλάδου ποτών, βραχυπρόθεσμα για να στηριχτεί άμεσα η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, όσο και μεσοπρόθεσμα, η δημιουργία προγραμμάτων προβολής & προώθησης ελληνικών αποσταγμάτων με χρηματοδότηση από Enterpise Greece, η αξιοποίηση του τουριστικού κύματος που δέχεται η Ελλάδα, μέσα από την ένταξη των αποσταγμάτων σε προγράμματα ανάδειξης γαστρονομικού τουρισμού.

Διαβάστε επίσης: 

Πώς θα αναπτυχθεί το πάρκο στο Ελληνικό – Στα 250 εκατ. ευρώ το κόστος (pics) 

Τσαμάζ: Δεν μας φοβίζει ο ανταγωνισμός – Έτσι θα παραμείνει κυρίαρχος ο ΟΤΕ 

Η Ευρώπη κινδυνεύει να ξεμείνει από φυσικό αέριο τον χειμώνα αν κλείσει ο Nord Stream

Πηγή: Newmoney.gr