1.138 υπηρεσίες, 94 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές σε έναν χρόνο
ΕΛΛΑΔΑ - 22/03/2021. Συντάκτης: NEWSROOM
Ένας χρόνος συμπληρώθηκε από την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του gov.gr, της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης όπου συγκεντρώνονται οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το Ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το gov.gr εγκαινιάστηκε μια νέα εποχή στις σχέσεις κράτους – πολίτη, με στόχο το κράτος να αποκτήσει ενιαίο πρόσωπο απέναντι στον πολίτη και η εξυπηρέτηση να μπορεί να παρέχεται από απόσταση με ασφάλεια και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
Η δημιουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης είχε τεθεί από την αρχή από τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, ως βασική προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση του κράτους. Λόγω των έκτακτων συνθηκών από την πανδημία, η υλοποίησή της επιταχύνθηκε, προκειμένου το κράτος να λειτουργεί απρόσκοπτα και οι πολίτες να μπορούν να εξυπηρετούνται χωρίς να χρειάζεται να μετακινούνται.
Αρχικά, το gov.gr λειτούργησε με 501 ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ προστέθηκε η δυνατότητα για τους πολίτες να υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση και να εκδίδουν εξουσιοδότηση ψηφιακά. Πλέον, στην Πύλη περιλαμβάνονται 1138 υπηρεσίες, ενώ διαρκώς προστίθενται νέες υπηρεσίες του Δημοσίου που ψηφιοποιούνται.
Μέσα στο 2020 έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 94 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, εξοικονομώντας χρόνο και επισκέψεις στις αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, η Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού «Ελευθερία» υλοποιείται από το πρώτο έως το τελευταίο βήμα μέσω του emvolio.gov.gr.
Οι υπηρεσίες του gov.gr υλοποιούνται με τη συνεργασία των Γενικών Γραμματειών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Το gov.gr σε αριθμούς
Στο μεταξύ, σε σχετική αναφορά της κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη, σημείωσε πως «μέσα στην κρίση η κυβέρνηση προχώρησε σε μια ραγδαία ψηφιοποίηση του κράτους. Σε ένα χρόνο, οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το Δημόσιο στους πολίτες από το gov.gr υπερδιπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 1.130. Έγιναν 94 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, εκδόθηκαν 155.000 ληξιαρχικές πράξεις, 3 εκατομμύρια υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις και 1 εκατομμύριο πιστοποιητικά δημοτολογίου. Γράφτηκαν 1.700.000 πολίτες στην άυλη συνταγογράφηση και εκδόθηκαν 12 εκατομμύρια άυλες συνταγές.
Την τελευταία εβδομάδα, ξεκίνησε η ηλεκτρονική δήλωση απώλειας της αστυνομικής ταυτότητας, μπήκε σε λειτουργία το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας πολιτών-Δημοσίου, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν ειδοποιήσεις μέσω sms ή email για ζητήματα που τους αφορούν και επεκτάθηκε το MyConsulLIve σε ακόμη περισσότερες πρεσβείες και προξενικές αρχές, ώστε Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις χωρίς φυσική παρουσία».
Σύμφωνα με την κ. Πελώνη, «μια πραγματική ψηφιακή επανάσταση – που όπως τονίζει ο πρωθυπουργός σε σχετική ανάρτησή του – βελτιώνει τη σχέση των πολιτών με το Δημόσιο και διευκολύνει την καθημερινότητα όλων, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Υποθέσεις που απαιτούσαν τη μετάβαση του πολίτη σε κρατικές υπηρεσίες λύνονται τώρα από το κινητό ή τον υπολογιστή του καθενός. Μειώνουν τη γραφειοκρατία, αφαιρούν ταλαιπωρία και προσφέρουν χρόνο σε όλους».
Πηγή: Naftemporiki.gr